Порталом «Освітня політика» проведено «круглий стіл», під час
якого обговорювалася важлива проблема реформування освітньої галузі -
сертифікації педагогічних працівників.
В останній редакції Закону України «Про
освіту», підготовленій МОН, є поняття «сертифікація педагогічних працівників»,
концептуальні засади якої описані у статті 46, а також у пояснювальній записці
авторів законопроекту.
За підсумками обговорення, яке тривало протягом місяця,
Освітня політика окреслює певні тенденції розвитку громадської думки з
зазначених питань:
· переважна
більшість респондентів або негативно, або досить критично ставиться до нової
ініціативи Міністерства освіти і науки (ми отримали всього два схвальних
відгуки із тридцяти восьми);
· понад
70% респондентів підтримують ідею оновлення форм і методів атестації
педагогічних працівників, але не сприймають термін «сертифікація»;
· переважна
більшість дописувачів звертає увагу на недостатній рівень професійної
компетентності авторів законопроекту, наводячи численні випадки суперечностей і
недоречностей, що містить текст законопроекту, зокрема й стосовно сертифікації.
Загалом
виокремилися дві групи зауважень та пропозицій стосовно концептуальних аспектів
проблеми сертифікації та щодо процедурних питань сертифікації.
ЗАУВАЖЕННЯ
І ПРОПОЗИЦІЇ СТОСОВНО КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ЗАСАД СЕРТИФІКАЦІЇ
У
п. 1 ст. 46 проекту закону про освіту зазначається:
«Сертифікація
проводиться з метою оцінювання здатності педагогічних працівників … здійснювати
педагогічну діяльність у відповідності до професійних стандартів педагогічної
діяльності». Проте, у п. 6 цієї ж статті написано: «При сертифікації для роботи
у закладах дошкільної, середньої, позашкільної, професійної
(професійно-технічної) освіти перевірці підлягають знання та навички зі змісту та методики навчання і
знання з предмету (предметів), які викладає чи планує викладати
педагогічний працівник».
Немає коментарів:
Дописати коментар