вівторок, 24 травня 2016 р.

Наш зміст освіти безнадійно застарів



Зміст освіти має орієнтуватися на формування ключових вмінь і компетентностей людини. Про це, під час своєї участі у програмі «Свобода слова», сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич.
«Наш зміст освіти безнадійно застарів. І сьогодні весь цивілізований світ готує і наповнює зміст освіти, щоб це була освіта для життя, а не купа теоретичної інформації, яка  весь час помножується», - зазначила міністр.

За словами Лілії Гриневич, сьогодні зміст освіти має орієнтуватися на знання рідної мови, знання двох іноземних мов, математичну грамотність, вміння застосувати математику для вирішення повсякденних завдань. Окрім того, це ще вміння працювати в команді, критично мислити.
Також, на думку міністра, серед цього переліку  компетентностей  є культурна компетентність. Це не означає, що має бути окремий предмет культура. Однак культурна компетентність повинна впроваджуватися з першого класу і до повного здобуття загальної середньої освіти.
«Через правильні тексти, які даються дітям для читання, через можливість на базі школи брати участь в гуртках і розвивати ті таланти, які дитині притаманні», - додала Лілія Гриневич.
За словами міністра, культурна компетентність є важливою у початковій школі, коли дитина розвиває свій емоційний інтелект.
Вона повідомила, що сьогодні Міністерством освіти розпочато роботу над новими стандартами освіти. У зв’язку з цим, одне з важливих завдань МОН – навчити  вчителів викладати за майбутніми новими стандартами.
«Можна написати чудовий компетентнісний зміст, але якщо немає вчителя, який вміє і розуміє, яким чином це викладати – і реформа не відбувається», - підкреслила Лілія Гриневич.
Також відповідаючи на запитання експертів, міністр нагадала, про особливе місце  мистецької освіти в проекті закону «Про освіту». Зокрема, у законопроекті внесено зміни у правила щодо присвоєнням вчених звань і наукових ступенів у мистецькій освіті. Адже митець, який виставляє свої картини на міжнародних престижних виставках, є визнаним художником, але якщо не написав роботу, яку фактично мають писати про його доробок мистецтвознавці, не може отримати вчене звання і бути професором у мистецькій академії.  Таку норму було змінено а в законопроекті внесені зміни щодо особливостей цієї освіти.
«Я вважаю, що зараз в законі «Про освіту» ми достатньо повно виписали особливості мистецької освіти», - зазначила Лілія Гриневич.
Окрім того, Міністр підкреслила важливість відкритості діяльності Міносвіти та готовність до співпраці з громадськістю. Лілія Гриневич нагадала, що для зв’язку можна використовувати всі інструменти комунікації: поштові скрині, соціальні мережі.
«Ми завжди готові пояснювати кожні наші кроки», - наголосила міністр освіти і науки.

Немає коментарів:

Дописати коментар