вівторок, 12 квітня 2016 р.

Творчий портрет вчителя хімії

Лише творчий вчитель може бути 
джерелом успіху своїх вихованців
                                   В.Сухомлинський
            У час розбудови української національної школи проблема формування активної творчої особистості є досить актуальною. Центральною фігурою навчально - виховного процесу є вчитель. Педагог професія-особлива. Вона специфічна й має багато особливих компонентів, якими характеризується педагогічна здібність вчителя. Саме від його професійної підготовки, кваліфікації, творчої майстерності залежить організація навчання, ефективність кожного уроку. Чим більше ми розвиваємо і удосконалюємо себе, тим повніше реалізуємо свої можливості, тим цікавішими стаємо для своїх вихованців, тим вагомішим стає наш внесок у спільну діяльність. Умови підвищення педагогічної майстерності творчого вчителя:наполеглива і старанна праця, старанне планування кожного уроку, самоосвіта, самовиховання, самовдосконалення. Шляхи розвитку творчого вчителя: впровадження інноваційних технологій, використання передового досвіду, співпраця з учнями, робота з обдарованими дітьми, дослідницька наукова діяльність, використання ІКТ.
       На базі Надвірнянської ЗОШ І-ІІІ ст.№2 відбувся творчий звіт вчителів хімії, як форма представлення досвіду, що відображала цілісну систему роботи педагога:

         Йосипенко Оксана Іванівна, вчитель хімії Надвірнянської ЗОШ І-ІІІ ст.№1, вважає, що сучасний урок  - це мистецтво поєднання методик і прийомів, які дають змогу учителю відкрити учню самого себе і само реалізуватися. Якщо допомогти дитині осягнути природу розумової діяльності і навчити дитину мислити, решту життя вона зможе вчитися самостійно. Основною метою роботи вчителя: створити ситуацію успіху для розвитку особистості учня, дати можливість кожній дитині відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили. Тема над якою працює Оксана Іванівна: «Організація ефективної пізнавальної діяльності учнів на уроках хімії шляхом використання елементів сучасних інноваційних технологій» У своїй роботі використовує різні прийоми, форми і методи навчання. Вчителем розроблені самостійні роботи в тестовій формі на кожний урок і для кожного учня.
       Штокалко Наталія Юріївна, вчитель хімії Гвіздської ЗОШ І-ІІІ ст..вважає, що головне завдання вчителя і школи сформувати розвинену компетентну особистість, готувати до вступу у самостійне життя. Тема над якого працює вчитель: «Використання компетентнісного підходу на уроках хімії» Наталія Юріївна,вважає,що хімія як предмет має широкі можливості у формуванні основних груп компетентностей.  Систему своєї роботу вчитель представили у вигляді презентації…..
      Втерковська Руслана Миколаївна, вчитель хімії Тисменичанської ЗОШ І-ІІІ ст. працює над темою : «Активізація пізнавальної діяльності школярів на уроках хімії» Вчитель переконана, що необхідно здійснювати постійний процес самоосвіти, спілкування з колегами, робота в методичних обєднаннях, обмін досвідом.
     Бойко Леся Богданівна, вчитель хімії Білоославської ЗОШ І-ІІІ ст. поділилась досвідом роботи створення різнорівневих  тестових завдань   для учнів 7-11 класів.
    Левицька Галина Романівна, вчитель хімії Парищенської ЗОШ І-ІІІ ст. Тема досвіду: Використання інформаційно-комунікаційних  технологій на уроках хімії. Процес організації навчання учнів з використанням ІКТ дозволяє:
·         ефективно вирішувати проблему наочності навчання, розширювати можливості візуалізації навчального матеріалу;
·         індивідуалізувати процес навчання за рахунок наявності різнорівневих завдань, самостійного засвоєння учнями навчального матеріалу;
·         сформувати в учнів уміння самостійно аналізувати й виправляти допущені помилки, відповідаючи на запитання, корегувати свою діяльність завдяки наявності зворотнього зв’язку;
·         розвиваючи творчу активність учнів, здійснювати їхню самостійну навчально-дослідницьку діяльність;
·         здійснювати контроль результату навчання, що дозволяє кожному учневі мати об’єктивну і повну інформацію про хід процесу засвоєння ним знань.
Використання ІКТ забезпечує свободу творчості учасників навчально-виховного процесу – учня й учителя, суттєво змінює не тільки форми і методи навчання, але і підходи до виховання особистості, готує учнівську молодь до реальної і потрібної суспільству трудової діяльності, формує в неї позитивне ставлення до засобів інформаційних технологій, переконаність у їх ефективності.
Результативність роботи:
·     підвищений інтерес до вивчення хімії в  учнів;  
·     залучення до роботи всіх учнів як в урочний, так і в позаурочний час;
·     успішне навчання випускників у вищих навчальних закладах;
·     переможці ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії;
·     активна участь школярів у Всеукраїнському турнірі «Юний хімік».
Можливості активізації пізнавальної діяльності учнів через використання комп’ютерних технологій не вичерпуються наведеними прийомами. Тому проблема «Використання ІКТ на уроках хімії»  залишається актуальною для мене, зазначає вчитель.
     Майстерність вчителя на уроці полягає головним чином в умілому володінні методикою навчання і виховання, творчому застосуванні сучасних педагогічних технологій й передового педагогічного досвіду, раціональному керівництві пізнавальною і практичною діяльністю учнів, їх інтелектуальним розвитком.

Немає коментарів:

Дописати коментар