неділю, 10 квітня 2016 р.

Творчий портрет вчителя біології

                                                           Дати людині щастя любимої праці – це значить допомогти їй знайти серед безлічі доріг ту, на якій
                                                           найяскравіше розкриваються індивідуальні творчі сили і здібності в її особистості
                                                                           В.Сухомлинський 
         Головна мета методичної роботи - не лише надання реальної, дієвої допомоги педагогічним кадрам у розвитку професійної майстерності, але й активізація творчого потенціалу кожного вчителя. Однією з форм методичної роботи  з формування творчої активності, розвитку ініціативи педагога, узагальнення і поширення його досвіду, зростання авторитету є творчий звіт вчителя. Творчий звіт педагога розкриває рівень його педагогічної майстерності, виявляє проблеми, над якими належить працювати. Підготовка до нього потребує систематизації та узагальнення творчих напрацювань на відповідній теоретичній основі, що активізує самоосвітню діяльність учителя.
Творчий вчитель володіє такими рисами:досконале знання предмета,прагнення до самоосвіти, розумна вимогливість, почуття міри, педагогічний такт,особистий приклад,уміння контролювати свою діяльність і поведінку, спостережливість, винахідливість,уміння користуватись дикцією, жестом,мімікою. Саме від його професійної підготовки, кваліфікації, творчої майстерності залежить організація навчання, ефективність кожного уроку. Чим більше ми розвиваємо й удосконалюємо себе,тим повніше реалізуємо свої можливості, тим цікавішими стаємо для своїх вихованців, тим вагомішим стає наш внесок у спільну діяльність.
       Презентація системи роботи вчителів біології, за допомогою портфоліо, матеріалів по самоаналізу, ознайомлення з виставкою творчих доробок, що відображає цілісну систему роботи педагога і тим самим демонструє професійну компетентність відбулася 29 березня на базі Надвірнянської ЗОШ І-ІІІ ст.№1.
        Демянчук Лілія Володимирівна, творчий вчитель  біології Гвіздської ЗОШ І-ІІІ ст., вчитель-методист, напрацювала власний передовий педагогічний досвід «Мотивація навчальної діяльності на уроках біології». Учні Лілії Володимирівни постійні  переможці і учасники олімпіад та турнірів.   Систему своєї роботи Лілія Володимирівна представила у вигляді презентації.
        Торбяк Уляна Любомирівна, молодий педагог Гаврилівської ЗОШ І-ІІІ ст., бере активну участь в роботі школи молодого педагога, її учні переможці олімпіад з біології та екології. Проблемне питання над яким працює вчитель : « Активізація пізнавальної діяльності учнів в умовах компетентнісного підходу до вивчення біології» Мета:формування в учнів засобами навчального предмета системи знань про живі обєкти, речовини та біологічні процеси, які необхідні для соціалізації та самореалізації учнів. Теоретичний матеріал вчитель завжди поєднує з практикою при цьому використовує різні стилі навчання:візуальний (таблиці),сприйняття на слух, на дотик, крім того формує досвід роботи учнів з текстом підручника (вміння виділяти головне),навички співпраці в інтерактивній групі, самостійного опрацювання матеріалу.
      Козубяк Наталія Яківна, вчитель Саджавської ЗОШ І-ІІІ ст. педагогічний  стаж роботи 20 років, вища кваліфікаційна категорія. Наталія Яківна поділилась досвідом роботи з впровадження здоровязберігаючих технологій : валеологічні розминки на уроках біології,вправи для зору, руханки, робота в групах, казкотерапія. Створено навчальний проект з учнями 11 класу « Де випускники школи застосують знання з біології»
   Казюк Світлана Степанівна, вчитель Назавизівської ЗОШ І-ІІІ ст.,переконана,що завдання вчителя і школи – сформувати розвинену компетентну особистість,готувати до вступу у самостійне життя. У вирішенні проблеми самостійності допомагає компетентнісний підхід. Компетентність – це здатність дитини до пізнавальної самостійності. Отже,отримані знання допоможуть учням прийняти правильне рішення, зберегти чи зміцнити  здоровя, адаптуватися в житті.
   Дробницька Інна Василівна, вчитель біології Делятинської ЗОШ І-ІІІ ст.№3, пізнавальну активність учнів розвиває засобами проблемного навчання. Серед методів стимулювання навчальної ді-яльності учнів провідне місце в роботі вчителя належить проб­лемно-пошуковим методам. Ще в методиці навчання, яку застосовував Сократ, значна увага приділялася вмінню педагога через постановку навідних запитань керувати мисленням учня таким чином, щоб урешті він самотужки дійшов висновків та узагальнень. Користуючись вимогами до складання тестів,вчителем розробені самостійні роботи для учнів 6 класі у вигляді тестів, а також використовуючи можливості комп’ютерних технологій вчителем розроблено презентації до уроків біології для учнів 6 класу.
           Довбенюк Маряна Ігорівна, вчитель біології Делятинського НВК, активна в роботі школи молодого педагога .Маряна Ігорівна вважає, що завдання творчого вчителя полягає в тому, щоб розвиватися постійно самому, передавати дух творчості іншим, створювати сприятливі умови розвитку і саморозвитку особистості. Розвивати інтерес учнів до предмету намагається на уроках біології та в позакласній роботі.
        Вірста Магдалина Василівна, вчитель біології Пнівської ЗОШ І-ІІІ ст..Основним завданням вчителя :формування особистості, яка вміє застосовувати свої знання на практиці, самовдоконалюватися під час навчання, формування в учнів потреби до самопізнання, саморозвитку, самореалізацію. Систему своєї роботи Магдалина Василівна представила у вигляді презентації..
         З основними принципами проектної діяльності  вчителів біології ознайомив Вірста Андрій Михайлович, вчитель біології Пнівської ЗОШ І-ІІІ ст. Учні Андрія Михайловича неодноразові переможці учнівських олімпіад з екології та біології.
        Працюючи над проектом, діти вчаться самостійно мислити, знаходити і розв’язувати проблеми, у них розвиваються здібності до прогнозування результатів, можливих наслідків різних варіантів розв’язання проблеми, формується вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Учні навчаються планувати свою роботу, працювати в групі, обговорювати висунуті ідеї, вислухувати пропозиції інших членів групи, розподіляти завдання для виконання, ознайомлюються з вимогами до роботи (кінцевого продукту), дізнаються про джерела здобуття інформації.


Немає коментарів:

Дописати коментар